0 Yorum
720,00 TL
Marş rublesi, marş sisteminin en önemli bağlantı elemanıdır ve temel görevi, motorun ilk hareketini sağlamaktır.
Temel İşlevi: Tek Yönlü Güç Aktarımı Marş rublesi, adından da anlaşılacağı gibi gücü sadece tek bir yönde aktarır. Motoru Çalıştırırken: Marş düğmesine bastığınızda, marş motoru devreye girer. Marş rublesi, marş motorundan gelen dönme hareketini yakalar ve bu hareketi scooter motorunun krank miline iletir. Bu, motorun içten yanmayı başlatması için gereken ilk dönüşü (kranklamayı) sağlar ve scooter çalışır.
Motor Çalıştıktan Sonra: Motor çalışıp kendi kendine dönmeye başladığında, krank milinin dönüş hızı marş motorunun hızını açar. İşte bu noktada marş rublesi, ayırıcı (tek yönlü kavrama) görevi görür.
Rubleyi oluşturan iç mekanizma (genellikle bilyeler veya silindirler), krank milinin marş motorunu geri döndürmesini engeller ve böylece marş motorunu korur. Bu sayede marş motoru sadece ilk çalıştırma anında güç aktarır ve motor çalışınca hemen devreden çıkar, gereksiz yıpranma önlenir.
Arıza Belirtileri Nelerdir?
Marş rublesi arızalandığında, scooter'ınız genellikle şu belirtileri gösterir: Marşa Basıldığında Boşa Dönme Sesi: Marşa bastığınızda marş motorunun sesi gelir (tiz bir ses veya vınlama) ancak motor krank milini çevirmez ve scooter çalışmaz. Bu, rublenin dönmeyi yakalayamadığı anlamına gelir.
Gecikmeli veya Zor Çalışma: Motoru çevirmekte zorlanır, geç çalışır veya marş motoru güçsüz döner. Çalışma Sırasında Gelen Sesler: Motor çalışırken marş motoru hala bağlı kalmaya çalışıyorsa anormal "cayırtı" veya "gıcırdatma" sesleri gelebilir (bu, rublenin ayrılmadığı anlamına gelir).
Özetle, marş rublesi, scooter'ın marş motoru ile ana motoru arasındaki "tek yönlü köprü"dür ve motorun ilk hareketini güvenli bir şekilde aktarıp motor çalışınca da kendini korumaya almasını sağlar.
Temel İşlevi: Tek Yönlü Güç Aktarımı Marş rublesi, adından da anlaşılacağı gibi gücü sadece tek bir yönde aktarır. Motoru Çalıştırırken: Marş düğmesine bastığınızda, marş motoru devreye girer. Marş rublesi, marş motorundan gelen dönme hareketini yakalar ve bu hareketi scooter motorunun krank miline iletir. Bu, motorun içten yanmayı başlatması için gereken ilk dönüşü (kranklamayı) sağlar ve scooter çalışır.
Motor Çalıştıktan Sonra: Motor çalışıp kendi kendine dönmeye başladığında, krank milinin dönüş hızı marş motorunun hızını açar. İşte bu noktada marş rublesi, ayırıcı (tek yönlü kavrama) görevi görür.
Rubleyi oluşturan iç mekanizma (genellikle bilyeler veya silindirler), krank milinin marş motorunu geri döndürmesini engeller ve böylece marş motorunu korur. Bu sayede marş motoru sadece ilk çalıştırma anında güç aktarır ve motor çalışınca hemen devreden çıkar, gereksiz yıpranma önlenir.
Arıza Belirtileri Nelerdir?
Marş rublesi arızalandığında, scooter'ınız genellikle şu belirtileri gösterir: Marşa Basıldığında Boşa Dönme Sesi: Marşa bastığınızda marş motorunun sesi gelir (tiz bir ses veya vınlama) ancak motor krank milini çevirmez ve scooter çalışmaz. Bu, rublenin dönmeyi yakalayamadığı anlamına gelir.
Gecikmeli veya Zor Çalışma: Motoru çevirmekte zorlanır, geç çalışır veya marş motoru güçsüz döner. Çalışma Sırasında Gelen Sesler: Motor çalışırken marş motoru hala bağlı kalmaya çalışıyorsa anormal "cayırtı" veya "gıcırdatma" sesleri gelebilir (bu, rublenin ayrılmadığı anlamına gelir).
Özetle, marş rublesi, scooter'ın marş motoru ile ana motoru arasındaki "tek yönlü köprü"dür ve motorun ilk hareketini güvenli bir şekilde aktarıp motor çalışınca da kendini korumaya almasını sağlar.
Bu ürüne ilk yorumu siz yapın!