0 Yorum
1.980,00 TL
Bajaj Pulsar NS 200 motosikletiniz için aradığınız konjektör (Regülatör/Doğrultucu olarak da bilinir), motosikletin elektrik sisteminde hayati bir göreve sahip olan parçadır. Konjektör, motorun manyetosundan (alternatöründen) gelen elektriği yöneten elektronik bir kutudur. İki temel görevi vardır:
Arıza Belirtileri Konjektör arızası, motosikletin elektrik sisteminde ciddi sorunlara yol açar:
Düşük Voltaj (Şarj Etmeme): Konjektör doğrultma yapamazsa, akü yeterince şarj olmaz. Sonuç:
Motosiklet çalışmaz veya zor çalışır.
Farlar ve korna gibi elektrikli sistemler zayıf çalışır. Motosiklette Konjektör (Regülatör-Doğrultucu), motosikletin elektrik sisteminin sağlıklı çalışması için hayati öneme sahip bir elektronik parçadır. Elektrik sisteminin beyni veya koruyucusu gibi düşünülebilir.
Konjektörün görevi, iki temel ve kritik işlemi gerçekleştirmektir:
1. Doğrultma (AC'yi DC'ye Çevirme) Motosiklet motoru çalıştığında, elektrik üreten Alternatör (Stator), Alternatif Akım (AC) üretir. Ancak motosikletin aküsü, farları, bujisi ve tüm elektronik aksamları Doğru Akım (DC) ile çalışır. Konjektör, alternatörden gelen AC akımı, akünün depolayabileceği ve aksamların kullanabileceği DC akıma çeviren ilk adımı atar.
2. Düzenleme (Voltajı Sabitleme) Motor devri arttıkça (gaz açıldıkça), alternatörün ürettiği elektrik voltajı da kontrolsüz bir şekilde yükselir (bazen 30-40 volta kadar çıkabilir). Konjektörün asıl ve en önemli görevi, bu dalgalı ve yüksek voltajı akü ve diğer elektrikli sistemler için güvenli olan sabit bir seviyede tutmaktır (genellikle 13.5V ile 14.5V arasında).
Bu Neden Hayati? Aküyü Koruma: Voltajı sabitleyerek akünün aşırı şarj olmasını (kaynamasını/patlamasını) ve kısa sürede ömrünün tükenmesini önler. Aksamları Koruma: Farların, göstergelerin, bujinin ve hassas elektronik kontrol ünitelerinin (ECU) yüksek voltajdan yanmasını engeller.
Konjektör Arızası Belirtileri Konjektör arızalandığında bu görevleri yerine getiremez ve motosikletin elektrik sistemi çöker: Aşırı Şarj (Voltaj Yüksekse): Farlar ve sinyaller sürekli patlar. Akü çok ısınır ve su kaybeder (kaynama).
Yetersiz Şarj (Voltaj Düşükse): Akü kısa sürede boşalır. Motosiklet marş basmaz veya çok zor çalışır. Yüksek hızda bile akü şarj olmaz. Düzensiz
Çalışma: Elektrik akımı stabil olmadığı için motor teklemesi, göstergelerin titremesi veya yanıp sönmesi gibi elektriksel sorunlar yaşanır.
Özetle, konjektör (regülatör), motosikletinizin alternatöründen gelen ham elektriği işleyerek sisteme güvenli ve kararlı bir şekilde dağıtan hayati kontrol ünitesidir.
Arıza Belirtileri Konjektör arızası, motosikletin elektrik sisteminde ciddi sorunlara yol açar:
Düşük Voltaj (Şarj Etmeme): Konjektör doğrultma yapamazsa, akü yeterince şarj olmaz. Sonuç:
Motosiklet çalışmaz veya zor çalışır.
Farlar ve korna gibi elektrikli sistemler zayıf çalışır. Motosiklette Konjektör (Regülatör-Doğrultucu), motosikletin elektrik sisteminin sağlıklı çalışması için hayati öneme sahip bir elektronik parçadır. Elektrik sisteminin beyni veya koruyucusu gibi düşünülebilir.
Konjektörün görevi, iki temel ve kritik işlemi gerçekleştirmektir:
1. Doğrultma (AC'yi DC'ye Çevirme) Motosiklet motoru çalıştığında, elektrik üreten Alternatör (Stator), Alternatif Akım (AC) üretir. Ancak motosikletin aküsü, farları, bujisi ve tüm elektronik aksamları Doğru Akım (DC) ile çalışır. Konjektör, alternatörden gelen AC akımı, akünün depolayabileceği ve aksamların kullanabileceği DC akıma çeviren ilk adımı atar.
2. Düzenleme (Voltajı Sabitleme) Motor devri arttıkça (gaz açıldıkça), alternatörün ürettiği elektrik voltajı da kontrolsüz bir şekilde yükselir (bazen 30-40 volta kadar çıkabilir). Konjektörün asıl ve en önemli görevi, bu dalgalı ve yüksek voltajı akü ve diğer elektrikli sistemler için güvenli olan sabit bir seviyede tutmaktır (genellikle 13.5V ile 14.5V arasında).
Bu Neden Hayati? Aküyü Koruma: Voltajı sabitleyerek akünün aşırı şarj olmasını (kaynamasını/patlamasını) ve kısa sürede ömrünün tükenmesini önler. Aksamları Koruma: Farların, göstergelerin, bujinin ve hassas elektronik kontrol ünitelerinin (ECU) yüksek voltajdan yanmasını engeller.
Konjektör Arızası Belirtileri Konjektör arızalandığında bu görevleri yerine getiremez ve motosikletin elektrik sistemi çöker: Aşırı Şarj (Voltaj Yüksekse): Farlar ve sinyaller sürekli patlar. Akü çok ısınır ve su kaybeder (kaynama).
Yetersiz Şarj (Voltaj Düşükse): Akü kısa sürede boşalır. Motosiklet marş basmaz veya çok zor çalışır. Yüksek hızda bile akü şarj olmaz. Düzensiz
Çalışma: Elektrik akımı stabil olmadığı için motor teklemesi, göstergelerin titremesi veya yanıp sönmesi gibi elektriksel sorunlar yaşanır.
Özetle, konjektör (regülatör), motosikletinizin alternatöründen gelen ham elektriği işleyerek sisteme güvenli ve kararlı bir şekilde dağıtan hayati kontrol ünitesidir.
Bu ürüne ilk yorumu siz yapın!