0 Yorum
3.600,00 TL
Honda CBF 150'nin şanzımanı (vites kutusu), motorun ürettiği gücü tekerleklere iletmek için kullanılan dişli sistemidir.
CBF 150, genellikle 5 ileri vitesli, sürekli kavramalı (constant mesh) bir şanzıman kullanır.
Bu şanzıman, vitesleri arka arkaya dizilmiş iki mil (ana mil ve karşı mil) üzerindeki dişliler ve bir vites tamburu (vites değişimini sağlayan mekanizma) aracılığıyla değiştirerek motosikletin farklı hız ve güç gereksinimlerine uyum sağlamasını sağlar.
Şanzıman Arızaları ve Belirtileri Şanzıman veya vites kutusu sorunları genellikle şu şekilde kendini belli eder:
Vites Kaçırma (Boşa Atma):
Motosikletin sürüş sırasında aniden vitesten çıkıp boşa (Nötr'e benzer bir duruma) geçmesi.
Bu, genellikle vites çatallarının (shift forks) eğilmesi veya kavrama dişlilerinin (dogs) yuvalarının aşınmasından kaynaklanır.
Vitese Zor Geçme:
Özellikle 1. vitese veya Nötr'den vitese geçerken sertlik veya takılma hissi. (Bu bazen debriyaj ayarı ile de ilgili olabilir.)
Anormal Sesler:
Vitesler geçiş yaparken veya belirli bir viteste seyrederken şanzıman bölgesinden gelen şiddetli tırtırtı, tıkırtı veya uğultu sesleri. Bu, dişlilerin kırılması veya yatakların (rulmanların) aşınması anlamına gelebilir.
Vites Pedalı Boşluğu:
Vites pedalında aşırı bir gevşeklik veya tepki vermeme durumu. Honda CBF 150, doğru yağlama ve düzenli bakımla oldukça dayanıklı bir şanzımana sahiptir. Eğer arıza belirtileri yaşıyorsanız, teşhis ve tamir için motosikleti bir uzmana göstermeniz en doğrusudur.
CBF 150, genellikle 5 ileri vitesli, sürekli kavramalı (constant mesh) bir şanzıman kullanır.
Bu şanzıman, vitesleri arka arkaya dizilmiş iki mil (ana mil ve karşı mil) üzerindeki dişliler ve bir vites tamburu (vites değişimini sağlayan mekanizma) aracılığıyla değiştirerek motosikletin farklı hız ve güç gereksinimlerine uyum sağlamasını sağlar.
Şanzıman Arızaları ve Belirtileri Şanzıman veya vites kutusu sorunları genellikle şu şekilde kendini belli eder:
Vites Kaçırma (Boşa Atma):
Motosikletin sürüş sırasında aniden vitesten çıkıp boşa (Nötr'e benzer bir duruma) geçmesi.
Bu, genellikle vites çatallarının (shift forks) eğilmesi veya kavrama dişlilerinin (dogs) yuvalarının aşınmasından kaynaklanır.
Vitese Zor Geçme:
Özellikle 1. vitese veya Nötr'den vitese geçerken sertlik veya takılma hissi. (Bu bazen debriyaj ayarı ile de ilgili olabilir.)
Anormal Sesler:
Vitesler geçiş yaparken veya belirli bir viteste seyrederken şanzıman bölgesinden gelen şiddetli tırtırtı, tıkırtı veya uğultu sesleri. Bu, dişlilerin kırılması veya yatakların (rulmanların) aşınması anlamına gelebilir.
Vites Pedalı Boşluğu:
Vites pedalında aşırı bir gevşeklik veya tepki vermeme durumu. Honda CBF 150, doğru yağlama ve düzenli bakımla oldukça dayanıklı bir şanzımana sahiptir. Eğer arıza belirtileri yaşıyorsanız, teşhis ve tamir için motosikleti bir uzmana göstermeniz en doğrusudur.
Bu ürüne ilk yorumu siz yapın!