0 Yorum
4.560,00 TL
Honda PCX sarı statör, motosikletinizin elektrik enerjisini üreten ana parçadır ve genellikle Statör Sargısı (Alternatör) olarak adlandırılır. Statör bobinlerinin rengi genellikle yalıtım malzemesinden dolayı bakır rengi veya sarı/altın rengine yakın görünür.
Bu parça, motorun sol kapağının içinde, krank milinin ucundaki manyeto tarafından döndürülür ve Alternatif Akım (AC) üretir. Üretilen bu akım, aküyü şarj etmek ve motosikletin elektrik sistemini beslemek için Konjektör (Regülatör) aracılığıyla Doğru Akıma (DC) çevrilir.
Honda PCX motosikletler için statör (veya stator), motorun elektrik üretim sisteminin ana bileşenidir. PCX'in çalışması, akü şarjı ve tüm elektrikli aksamının beslenmesi için hayati öneme sahiptir .
Statör Arızası Belirtileri Statör arızası (genellikle aşırı ısınma nedeniyle bobinlerin yanması veya kısa devre yapması) ciddi elektrik sorunlarına yol açar:
Akü Şarj Etmeme: En belirgin işaret, motor çalışırken akünün şarj olmaması ve voltajın düşmesidir.
Bu da sonunda akünün tamamen bitmesine ve motosikletin stop etmesine neden olur.
Yanık Kokusu: Bobinler aşırı ısındığında yalıtım malzemesi yanar ve motordan veya kapak altından ağır bir yanık/plastik kokusu gelebilir.
Düşük Performans: Bozuk statörün motoru zorlaması nedeniyle genel performansta düşüş yaşanabilir.
Bu parça, motorun sol kapağının içinde, krank milinin ucundaki manyeto tarafından döndürülür ve Alternatif Akım (AC) üretir. Üretilen bu akım, aküyü şarj etmek ve motosikletin elektrik sistemini beslemek için Konjektör (Regülatör) aracılığıyla Doğru Akıma (DC) çevrilir.
Honda PCX motosikletler için statör (veya stator), motorun elektrik üretim sisteminin ana bileşenidir. PCX'in çalışması, akü şarjı ve tüm elektrikli aksamının beslenmesi için hayati öneme sahiptir .
Statör Arızası Belirtileri Statör arızası (genellikle aşırı ısınma nedeniyle bobinlerin yanması veya kısa devre yapması) ciddi elektrik sorunlarına yol açar:
Akü Şarj Etmeme: En belirgin işaret, motor çalışırken akünün şarj olmaması ve voltajın düşmesidir.
Bu da sonunda akünün tamamen bitmesine ve motosikletin stop etmesine neden olur.
Yanık Kokusu: Bobinler aşırı ısındığında yalıtım malzemesi yanar ve motordan veya kapak altından ağır bir yanık/plastik kokusu gelebilir.
Düşük Performans: Bozuk statörün motoru zorlaması nedeniyle genel performansta düşüş yaşanabilir.
Bu ürüne ilk yorumu siz yapın!